Sunday 13 January 2013

London - információk, élmények, látnivalók

 Gyalogosan

London Eye -megint máshogy



 

 

 













Mára úgy gondoltam, hogy kellően feltérképeztem a terepet, az idő is jó volt még reggel, így hát gyalogosan indultam neki . A Google.maps szerint  kb 3,5 km. Én a hidaknál kicsit megkeveredtem, így kicsit több lett. Mindenesetre 40 perc alatt megtettem és jólesett a reggeli gyaloglás. Néhány dolgot új perspektívából láttam, meg új dolgokat is felfedeztem, pl. a Viktória kertben Robert Burns szobrát. Ezen a sikeren felbuzdulva visszafelé is a gyaloglást választottam, most hosszabb úton, végig a folyóparton. Ez azt jelenti, hogy indulás Holborntól, aztán elmentem a Waterloo Bridge mellett, át a folyó felett a Jubilee Bridge-en, ez egy két oldalt gyalogos forgalom számára kialakított híd, középen vonatok járnak. 

Aztán végig a Westminster -híd mellett, Lambeth-híd. Szép út a Temze partján, de sajnos az eső és a szél szinte túlélőtúrává tette a visszautat:-)



Robert Burns szobra
"Burns Night" Január 25-én a skót költő születésnapján számos londoni étteremben tartanak skót vacsoraesteket, programokat a  költő tiszteletére.


Jubilee Bridge
Hazafelé a hídról

Jubilee-ről



 Lambeth

Ma délelőtt megint egy kicsit többet fedeztem fel a környékből. A kerület, ahol lakom Lambeth, London egyik déli kerülete. Nagyon nyugodt hely, sétával mégis 20 perc alatt elérhető a Westmintster. A szomszéd utcából pedig már látható a Big Ben is.Azért is előnyös, mert nem kell metró bérletet venni, elég a busz, és ez sokkal olcsóbbá teszi a közlekedést. Úgyhogy szerintem érdemes ezen a környéken szállást keresni a kilátogatóknak.
Sajnos itt a közelben volt a héten a súlyos helikopter baleset, a képen az a toronyház látható, amelyiknél a helikopter a daruval ütközött. Ma arra is voltam, hihetetlen szerencse, hogy nem volt több áldozat, hiszen az épület lakott, közvetlen mellette buszpályaudvar, metró és vasútállomás, rengeteg bolt, és mindez a reggeli csúcsforgalom idején történt.


Visszatérve a mai sétához, megtaláltam azt, ami minden kerületben van, vagyis a helyi termelői piacot. Mindenféle zöldséget, húst, halat, sajtokat, sütiket és készételeket is árulnak, amit ott helyben főznek.Ezek a piacok csak szombatonként vannak nyitva, általában valamilyen parkban kapnak helyet.






Lambeth-ben van a Birodalmi Háborús Múzeum, de sajnos azt most nem tudom megnézni, mert júliusig zárva tart felújítás miatt.
Imperial War Museum
Néhány napsütéses kép a Lambeth - hídról.
A Lamneth Birdge - ről fényképezve a London Eye. A következő híd a Westminster.






London kerületei




London közigazgatási egységei a kerületek. Összesen 32 kerületből (borough) plusz a City-ből áll. Ezt nevezik úgy, hogy Nagy-London vagy angolul: Greater London. Földrajzi egységként tehát ezt a területet értjük, ha Londonról beszélünk. A 12 belső kerület és  
a City of London alkotják Belső-Londont vagyis Inner Londont. 

A turisták inkább a belső kerületeket ismerik, pedig a kijjebb eső területeken is van látnivaló bőven.  Azt is mondhatjuk, hogy minden kerületnek megvan a maga jellegzetessége. Ezek a megállapítások persze általánosak, de azért elárulnak valamit a terület jellegéből. Így azt mondják, hogy Chelsea lakói gazdagok, művészek és a divatra fogékonyak. A Soho rengeteg éttermével, színházaival mindig nyüzsgő képet mutat. A Notting Hill felkapott környék. Kirakodóvásárok, karneválok helyszíne is. Meg a Sztárom a  párom filmből is ismerős lehet:-) Mayfer divatos belvárosi lakóövezet. Westminster: a kormányzati központ. 
Covent Garden egykori híres virágpiaca - My Fair Lady itt játszódott, ma inkább éttermek, üzletek, utcaszínházak kavalkádja jellemzi. Richmondtól hajóra szállva bámulatos kerteket, házakat csodálhatunk.
Praktikus garázs

Közvetlen a folyóparton




A Kensington a múzeumokról híres: Kensington palota, Royal Albert Hall, Victoria and Albert Természettudományi Múzeumot, amit ki ne hagyjatok, ha Londonban jártok, mert páratlan gyűjtemény. De szintén itt található a világ legnagyobb tudományos gyűjteménye, a Science Múzeum, ami szintén nagy élmény interaktív tereivel, páratlan kiállítási tárgyaival, amelyeket az első gőzgépektől az űrhajózásig kísérhetünk végig.
Albert Memorial
 Az emlékművet 1876-ban állították és Albert Hall előtt látható egy gyönyörű parkkal körülvéve. Az emlékmű 53 méter magas. Viktória királynő állíttatta szeretett férje Albert herceg halála után, akivel 21 évig élt boldog házasságban és 9 gyermekük született.
Royal Albert Hall




No comments:

Post a Comment